Tworzenie schematu księgowania dla Reset2 KH

W tym artykule pokażę Ci jak stworzyć swój pierwszy prosty schemat księgowania w Scanye dla programu księgowego Reset2 KH.

Jeśli wolisz wersję video to tutaj znajdziesz krótki filmik od mojej koleżanki z zespołu Oli.

Schematy księgowania to sposób, który znacznie ułatwia pracę na Scanye pod program Reset2 KH.

Schematy zapewniają:

  • przypisanie konta księgowego do opisu,

  • stworzenie procedur księgowania konkretnych rodzajów faktur,

  • przejrzystość ekranu potwierdzania faktury.

Jak wykorzystać schematy księgowania w Twojej pracy?

Przygotuj odpowiedni schemat, gdy będziesz go potrzebować.

Schematy księgowania w Scanye zostały przygotowane w ten sposób, abyś mogła tworzyć je na bieżąco. Dla programu R2KH schematy przydatne będą przede wszystkim dla faktur paliwowych.

Gdy zaczynasz pracę na nowym formularzu, podczas potwierdzania pierwszej faktury wystarczy, że przejdziesz tylko kilka kroków. Przykładowo dla księgowania pozostałych wydatków:

  • kliknij w przycisk Nowy schemat, co przeniesie Cię do takiego okna:

  • kliknij w Stwórz schemat od zera i pokaże Ci się takie okno:

  • Uzupełnij pola:

  • Nazwa schematu,

To wybrana przez Ciebie nazwa, która ułatwi Ci rozpoznanie zastosowanego sposobu księgowania. Przykładowo, gdy rozliczasz paliwo, możesz nazwać schemat "Paliwo - Opel Szefa" albo "Paliwo75-50".

  • Opis faktury,

  • Faktura (sprzedażowa/zakupowa)

Gdy tworzysz Dekret księgowy dla FV zakupowych (paliwo 75-50)

Dla faktur paliwowych, umieściliśmy specjalne pola do wprowadzenia Rejestracji samochodu
oraz Liczby litrów paliwa

Uzupełnij zgodnie z potrzebą Zapis VAT

  • Oznaczenie dowodu, czyli rodzaj przetwarzanego dokumentu- do wyboru z listy rozwijanej.

  • → Zarówno Kody towarów i usług (okno pojawi się po wyborze FV sprzedażowej), jak i Procedury JPK wybieramy z listy rozwijanej.

  • Kliknij w Utwórz schemat (w prawym dolnym rogu).

Brawo, stworzyłaś swój pierwszy schemat w Scanye!

W dalszej kolejności, potwierdź kilka faktur z tym schematem i zaimportuj je do programu księgowego.

Pamiętaj też, że jeśli nie chcesz przypisać konta księgowego do opisu, przy prostych fakturach rozchodu/przychodu zawsze możesz po prostu uzupełnić pole Opis faktury już na ekranie potwierdzania faktury:

W obu scenariuszach, zapamiętamy określone pozycje księgowe dla pary kontrahentów.

W tym miejscu, również możesz przejść do okna edycji schematu, klikając w zielony ołówek, a także w przypadku potwierdzania więcej niż jednej faktury, zachować zapisany schemat klikając w symbol kłódki. Ikonką kosza usuniesz schemat - zapoznaj się uważnie z komunikatem, który wtedy wyskoczy.

W obu scenariuszach, zapamiętamy określone pozycje księgowe dla pary kontrahentów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o schematach, odwiedź nasze FAQ i inne artykuły o schematach księgowania.

Pamiętaj, że w razie jakichkolwiek pytań napisz do nas na czacie w prawym dolnym rogu aplikacji.