Tworzenie schematu księgowania dla SYMFONIA MK

W tym artykule pokażę Ci jak stworzyć swój pierwszy prosty schemat księgowania w Scanye dla programu księgowego SYMFONIA MK.

Jeśli wolisz wersję video to tutaj znajdziesz krótki filmik od mojej koleżanki z zespołu Oli.

Schematy księgowania to sposób, który znacznie ułatwia pracę na Scanye pod program SYMFONIA MK.

Schematy zapewniają:

  • przypisanie konta księgowego do opisu,

  • stworzenie procedur księgowania konkretnych rodzajów faktur,

  • przejrzystość ekranu potwierdzania faktury.

Jak wykorzystać schematy księgowania w Twojej pracy?

Przygotuj odpowiedni schemat, gdy będziesz go potrzebować.

Schematy księgowania w Scanye zostały przygotowane w ten sposób, abyś mogła tworzyć je na bieżąco.

Gdy zaczynasz pracę na nowym formularzu, podczas potwierdzania pierwszej faktury wystarczy, że przejdziesz tylko kilka kroków. Przykładowo dla księgowania pozostałych wydatków:

  • kliknij w przycisk Nowy schemat, co przeniesie Cię do takiego okna:

  • kliknij w Stwórz schemat od zera i pokaże Ci się takie okno:

  • uzupełnij pola z górnej części:

    • Nazwą schematu;

To wybrana przez Ciebie nazwa, która ułatwi Ci rozpoznanie zastosowanego sposobu księgowania. Przykładowo, gdy rozliczasz paliwo, możesz nazwać schemat "Paliwo - Opel Szefa" albo "Paliwo75-50"

    • Opis faktury.

  • Przejdź do następnej sekcji "Dekret księgowy"

  • uzupełnij pola:

    • kwota KPiR; Tutaj wybieramy odpowiednią wartość / kwotę, która ma trafić do kolumny KPiR albo konta kosztowego (w tym %KUP)

    • dekret; odpowiednia kolumna KPiR przy FV zakupowej / sprzedażowej lub także stawka ryczałtu przy FV sprzedażowej.

  • Następnie zgodnie z wymaganiami uzupełniamy sekcję "Zapis Vat"

  • kliknij w Utwórz schemat (w prawym dolnym rogu)

Brawo, stworzyłaś swój pierwszy schemat w Scanye!

W dalszej kolejności, potwierdź kilka faktur z tym schematem i zaimportuj je do programu księgowego.

Pamiętaj też, że jeśli nie chcesz tworzyć złożonego schematu, przy prostych fakturach rozchodu/przychodu zawsze możesz po prostu uzupełnić pole Opisu faktury już na ekranie potwierdzania faktury.

Pamiętaj, że w takim przypadku:

  • jeśli to faktura sprzedażowa to faktura automatycznie zapisze się w kolumnie 7,

  • jeśli to faktura zakupowa to faktura zostanie przypisana do kolumny 13.

W obu scenariuszach, zapamiętamy określone pozycje księgowe dla pary kontrahentów.

W tym miejscu, również możesz przejść do okna edycji schematu, klikając w zielony ołówek, a także w przypadku potwierdzania więcej niż jednej faktury, zachować zapisany schemat klikając w symbol kłódki. Ikonką kosza usuniesz schemat - zapoznaj się uważnie z komunikatem, który wtedy wyskoczy.

W obu scenariuszach, zapamiętamy określone pozycje księgowe dla pary kontrahentów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o schematach, odwiedź nasze FAQ i inne artykuły o schematach księgowania

Pamiętaj, że w razie jakichkolwiek pytań napisz do nas na czacie w prawym dolnym rogu aplikacji.