Tworzenie schematu księgowania dla Rachmistrz gt

W tym artykule pokażę Ci jak stworzyć swój pierwszy prosty schemat księgowania w Scanye dla programu księgowego Rachmistrz GT.

Jeśli wolisz wersję video to tutaj znajdziesz krótki filmik od mojej koleżanki z zespołu Oli.

Schematy księgowania to sposób, który znacznie ułatwia pracę na Scanye pod program Rachmistrz GT.

Schematy zapewniają:

  • przypisanie konta księgowego do opisu,

  • stworzenie procedur księgowania konkretnych rodzajów faktur,

  • przejrzystość ekranu potwierdzania faktury.

Jak wykorzystać schematy księgowania w Twojej pracy?

Przygotuj odpowiedni schemat, gdy będziesz go potrzebować.

Schematy księgowania w Scanye zostały przygotowane w ten sposób, abyś mogła tworzyć je na bieżąco.

Gdy zaczynasz pracę na nowym formularzu, podczas potwierdzania pierwszej faktury wystarczy, że przejdziesz tylko kilka kroków. Przykładowo dla księgowania pozostałych wydatków:

  • kliknij w przycisk Nowy schemat, co przeniesie Cię do takiego okna:

  • kliknij w Stwórz schemat od zera i pokaże Ci się takie okno:

  • uzupełnij pola z górnej części:

  • Nazwa schematu;

to wybrana przez Ciebie nazwa, która ułatwi Ci rozpoznanie zastosowanego sposobu księgowania. Przykładowo, gdy rozliczasz paliwo, możesz nazwać schemat "Paliwo - Opel Szefa" albo "Paliwo75-50".

  • Opis faktury.

  • Przejdź do następnej sekcji "Dane księgowe dla całej faktury"

uzupełnij pola:

  • kategoria; to łącznik między Scanye, a Rachmistrzem (muszą być identyczne w schemacie importu i w Scanye).

O schematach i kategoriach przeczytasz w naszym Podręczniku Użytkownika

    • typ dokumentu,

    • rodzaj transakcji.

  • Następnie zgodnie z wymaganiami uzupełniamy sekcję "Zapis Vat"

  • kliknij w Utwórz schemat (w prawym dolnym rogu)

Brawo, stworzyłaś swój pierwszy schemat w Scanye!

W dalszej kolejności, potwierdź kilka faktur z tym schematem i zaimportuj je do programu księgowego.

Pamiętaj też, że jeśli nie chcesz tworzyć złożonego schematu, przy prostych fakturach rozchodu/przychodu zawsze możesz po prostu uzupełnić pola Kategorii oraz Opisu faktury już na ekranie potwierdzania faktury.

W obu scenariuszach, zapamiętamy określone pozycje księgowe dla pary kontrahentów.

W tym miejscu, również możesz przejść do okna edycji schematu, klikając w zielony ołówek, a także
w przypadku potwierdzania więcej niż jednej faktury, zachować zapisany schemat
klikając w symbol kłódki.

W obu scenariuszach, zapamiętamy określone pozycje księgowe dla pary kontrahentów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o schematach, odwiedź nasze FAQ i inne artykuły o schematach księgowania.

Pamiętaj, że w razie jakichkolwiek pytań napisz do nas na czacie w prawym dolnym rogu aplikacji.