Tworzenie schematu księgowania dla Rachmistrz NEXO

W tym artykule pokażę Ci jak stworzyć swój pierwszy prosty schemat księgowania w Scanye dla programu księgowego Rachmistrz NEXO.

Jeśli wolisz wersję video to tutaj znajdziesz krótki filmik od mojej koleżanki z zespołu Oli.

Schematy księgowania to sposób, który znacznie ułatwia pracę na Scanye pod program Rachmistrz NEXO.

Schematy zapewniają:

  • przypisanie konta księgowego do opisu,

  • stworzenie procedur księgowania konkretnych rodzajów faktur,

  • przejrzystość ekranu potwierdzania faktury.

Jak wykorzystać schematy księgowania w Twojej pracy?

Przygotuj odpowiedni schemat, gdy będziesz go potrzebować.

Schematy księgowania w Scanye zostały przygotowane w ten sposób, abyś mogła tworzyć je na bieżąco.

Gdy zaczynasz pracę na nowym formularzu, podczas potwierdzania pierwszej faktury wystarczy, że przejdziesz tylko kilka kroków. Przykładowo dla faktury dot. pozostałych wydatków :

  • kliknij w przycisk Nowy schemat, co przeniesie Cię do takiego okna:

  • kliknij w Stwórz schemat od zera i pokaże Ci się takie okno:

  • uzupełnij pola z górnej części:

  • Nazwa schematu; to wybrana przez Ciebie nazwa, która ułatwi Ci rozpoznanie zastosowanego sposobu księgowania. Przykładowo, gdy rozliczasz paliwo, możesz nazwać schemat "Paliwo - Opel Szefa" albo "Paliwo75-50".

  • Opis faktury.

  • Przejdź do następnej sekcji "Dane księgowe dla całej faktury"

uzupełnij pola:

  • kategoria; to łącznik między Scanye, a Rachmistrzem (muszą być identyczne w schemacie importu i w Scanye).

O schematach i kategoriach przeczytasz w naszym Podręczniku Użytkownika

    • typ dokumentu, określenie rodzaju dokumentu, do wyboru z listy rozwijanej.

    • rodzaj transakcji, tu również opisujemy za pomocą listy rozwijanej.

  • Zarówno Kody towarów i usług (okno pojawi się po wyborze FV sprzedażowej), jak i Procedury JPK wybieramy z listy rozwijanej.

  • kliknij w Utwórz schemat (w prawym dolnym rogu)

Brawo, stworzyłaś swój pierwszy schemat w Scanye!

W dalszej kolejności, potwierdź kilka faktur z tym schematem i zaimportuj je do programu księgowego.

Finalnie, stworzony schemat księgowania faktur dot. pozostałych wydatków dla programu Rachmistrz NEXO powinien wyglądać w ten sposób (oczywiście nazwa, opis, kategoria mogą się różnić w zależności jak określiłaś to w swoim programie):

Brawo, stworzyłaś swój pierwszy schemat w Scanye!

W dalszej kolejności, potwierdź kilka faktur z tym schematem i zaimportuj je do programu księgowego.

Pamiętaj też, że jeśli nie chcesz przypisać kategorii do opisu, przy prostych fakturach rozchodu/przychodu zawsze możesz po prostu uzupełnić pole Opis już na ekranie potwierdzania faktury.

W obu scenariuszach, zapamiętamy określone pozycje księgowe dla pary kontrahentów.

W tym miejscu, również możesz przejść do okna edycji schematu, klikając w zielony ołówek, a także w przypadku potwierdzania więcej niż jednej faktury, zachować zapisany schemat klikając w symbol kłódki. Ikonką kosza usuniesz schemat - zapoznaj się uważnie z komunikatem, który wtedy wyskoczy.

W obu scenariuszach, zapamiętamy określone pozycje księgowe dla pary kontrahentów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o schematach, odwiedź nasze FAQ i inne artykuły o schematach księgowania.

Pamiętaj, że w razie jakichkolwiek pytań napisz do nas na czacie w prawym dolnym rogu aplikacji.