Tworzenie schematu księgowania dla Wapro Fakir

W tym artykule pokażę Ci jak stworzyć swój pierwszy prosty schemat księgowania w Scanye dla programu księgowego Wapro Fakir.

Jeśli wolisz wersję video to tutaj znajdziesz krótki filmik od mojej koleżanki z zespołu Oli.

Schematy księgowania to sposób, który znacznie ułatwia pracę na Scanye pod program Wapro Fakir.

Schematy zapewniają:

  • przypisanie konta księgowego do opisu,

  • stworzenie procedur księgowania konkretnych rodzajów faktur,

  • przejrzystość ekranu potwierdzania faktury.

Jak wykorzystać schematy księgowania w Twojej pracy?

wPrzygotuj odpowiedni schemat, gdy będziesz go potrzebować.

Schematy księgowania w Scanye zostały przygotowane w ten sposób, abyś mogła tworzyć je na bieżąco.

Gdy zaczynasz pracę na nowym formularzu, podczas potwierdzania pierwszej faktury wystarczy, że przejdziesz tylko kilka kroków. Przykładowo dla faktury dot. pozostałych wydatków:

  • kliknij w przycisk Nowy schemat, co przeniesie Cię do takiego okna:

  • kliknij w Stwórz schemat od zera i pokaże Ci się takie okno:

  • uzupełnij pola z górnej części:

  • Nazwa schematu; to wybrana przez Ciebie nazwa, która ułatwi Ci rozpoznanie zastosowanego sposobu księgowania. Przykładowo, gdy rozliczasz paliwo, możesz nazwać schemat "Paliwo - Opel Szefa" albo "Paliwo75-50".

  • Opis faktury.

  • Przejdź do następnej sekcji Nagłówek

  • uzupełnij pola:

    • Typ dokumentu; domyślnie automatycznie Scanye uzupełnia te pole na FZ/FS czyli faktura rozchodu/fv przychodu. Gdy chcesz określić inny rejestr - uzupełnij te pole o dany typ dokumentu.

    • Wyróżnik; wykorzystywany do księgowania za pomocą automatu MPK

    • Nr pojazdu; określ to pole gdy tworzysz schemat dla faktur paliwowych.

    • Przejdź do następnej sekcji Dekret księgowy

uzupełnij pola:

    • Konto księgowe, uzupełnij to pole o pełne konto wraz z analityką

    • Konto zespołu 5, uzupełnij to pole o konkretne konto zespołu 5 (z analityką) gdy chcesz zaksięgować fv również na zespół kont projektowych.

  • Następnie zgodnie z wymaganiami uzupełniamy sekcję Zapis VAT

  • kliknij w Utwórz schemat (w prawym dolnym rogu)

Brawo, stworzyłaś swój pierwszy schemat w Scanye!

W dalszej kolejności, potwierdź kilka faktur z tym schematem i zaimportuj je do programu księgowego.


Finalnie, prawidłowy schemat księgowania pozostałych wydatków wygląda tak:

W tym miejscu, również możesz przejść do okna edycji schematu, klikając w zielony ołówek, a także w przypadku potwierdzania więcej niż jednej faktury, zachować zapisany schemat klikając w symbol kłódki. Ikonką kosza usuniesz schemat - zapoznaj się uważnie z komunikatem, który wtedy wyskoczy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o schematach, odwiedź nasze FAQ i inne artykuły o schematach księgowania.

Pamiętaj, że w razie jakichkolwiek pytań napisz do nas na czacie w prawym dolnym rogu aplikacji.